Marketinginspiratie in Kinepolis Oostende

Met popcorn in de hand keken meer dan 70 startende ondernemers op donderdagavond 27 april naar de nieuwe film 'Air' van Ben Affleck. De film vertelt één van de succesvolste marketingacties aller tijden: de creatie van de ‘Air Jordan’ schoen van Nike. Na de film trokken we naar surfclub Inside Outside voor een gezellige netwerkbabbel.

De samenwerking tussen Nike en Jordan oversteeg meteen alle verwachtingen. De Air Jordan werd een cultschoen, die sneakers liet uitbreken uit de sportwereld en brengt nog elk jaar miljarden euro’s op. Samenwerkingen met bekende topsporters zitten er niet direct in voor de aanwezigen in Kinepolis Oostende, maar het verhaal bevatte wel heel wat interessante lessen voor startende ondernemers: onderhandelingstechnieken, je markt goed kennen en af en toe een risico durven nemen op buikgevoel.

Napraten deden we op het strand in surfclub Inside Outside. We motiveerden de aanwezigen om direct aan de slag te gaan met de marketingles van Ben Affleck en verlootten twee uur marketingcoaching van een Start&GO-expert. Fien Tant, cranio-sacraal therapeut in Sijsele, is de gelukkige winnaar.