Geslaagde eerste editie van de Pop-It-Up markt

Vorig weekend was het in Kortrijk te doen want daar vond de eerste editie van onze Pop-It-Up markt voor webshop-ondernemers plaats. Een groep enthousiaste startende ondernemers konden er hun producten eens fysiek aan de man brengen en zo het contact met de klanten optimaliseren. Dit alles in het prachtige kader van Broelkaai 6, een beschermde patriciërswoning aan de recent verlaagde Leieboorden.

Deelnemen deden ze niet zomaar! Tijdens twee boeiende ontbijtsessies werden hun digitale skills onder de loep genomen door Stefan Vermeulen van E-makers die als ‘mystery shopper’ hun webshop bezocht en op zoek ging naar de ultieme klantervaring en door Wim Van Loo van Slimstock die hen dan weer meenam in de wereld van het voorraad-en stockbeheer. Misschien niet onmiddellijk van toepassing voor een beginnende webshop maar… elke ondernemer heeft toch groeiambities, niet?
Ondertussen wisselden de deelnemers onder elkaar ook heel wat interessante ‘tips and tricks’ uit.

Op vrijdagnamiddag werden de ruimtes van het oude Broelmuseum omgetoverd tot een mooie, innovatieve markthal met een diversiteit aan producten. In de bar konden bezoekers genieten van een glaasje Armeense wijn van Artadrank of een Oosters, exotisch drankje van Oriental Panda. Hanne Cool zorgde op haar beurt voor karaktervolle interieurproducten gemaakt uit restmaterialen, de jongens van Bowtime hadden heel wat eigenzinnige strikjes meegebracht, het ideale vaderdagscadeau! Eli&Oli borduurde à la minute gepersonaliseerde slabbetjes en Lot of Design presenteerde ons exclusief haar juwelenlijn Luna Lotta! Zoen kids bracht een mooie collectie topmerken voor kinderen mee en Kioko, Japans voor geluk, vulde de stijlvolle ruimte met kleurrijke, duurzame en ethisch verantwoorde kledij. Bij de Thuiszorgwebshop kon je dan weer terecht voor een selectie van ingenieuze hulpmiddelen om het langer zelfstandig thuis wonen te vergemakkelijken. En in de Natural Beautyshop kon je tenslotte naar hartenlust natuurlijke verzorgingsproducten scoren. Voor elk wat wils dus. Vooral op zaterdagnamiddag vonden de Kortrijkzanen de weg naar onze jonge, innovatieve ondernemers.

De deelnemers én de organisatoren blikken terug op een geslaagd evenement. We zijn er helemaal klaar voor om in het najaar nog een aantal andere initiatieven rond e-marketing op poten te zetten, ook voor detailhandelaars die hun digitale aanwezigheid willen vergroten. Registreer je nu op onze website en blijf op de hoogte van onze activiteiten.

Ben je zelf een webshop-ondernemer en heb je deze eerste editie gemist? Kriebelt het bij jou ook om aan onze Pop-It-Up markt deel te nemen? Aarzel dan niet en meld je aan bij onze collega Justine Vannestejustine.vanneste@ocwest.be . Zij houdt je gegevens bij en brengt je op de hoogte als onze volgende Pop-It-Up markt in de steigers staat!

Deze activiteit was enkel mogelijk dankzij de steun van het Europees project KrakWest en het enthousiasme van Buda vzw in Kortrijk!