Blog

Julie
Ontdek de drie tips van Kamal Kharmach voor succesvolle mond-tot-mondreclame. Krijg nadien ook tips op maat van jouw bedrijf door je in te schrijven op een klankbord. En wie weet win jij wel een persoonlijk adviesmoment met Kamal.
Prijszetting
Kamal Kharmach deelt zijn kennis vanuit zijn eigen ervaring als ondernemer en docent en geeft je vier tips om jouw prijszetting op een gefundeerde manier te bepalen.
Ondernemerstips van Kamal Kharmach
Ontdek de vijf tips van Kamal Kharmach om een kick-ass ondernemer te worden.
Unizo-coach Marie Haelterman beantwoordt 5 belangrijke startersvragen.
Delidaele
Dankzij de overname van Delidaele vervulden Nicoline Buyck en Gilles Rooze van confiserie groothandel Renée hun droom: een eigen productieatelier starten. Met de hulp van POM West-Vlaanderen namen ze een nieuwe locatie in gebruik waar ze nog meer kunnen inzetten op de kleinschalige ambachtelijkheid die beide zaken kenmerkt.
SWOT-analyse
Het is een oerklassiek bedrijfskundig model: de SWOT-analyse. Maar bij het bepalen en evalueren van een bedrijfsstrategie blijft deze methode ontzettend nuttig. Maak een geslaagde sterkte-zwakteanalyse van je onderneming met onze tips.
Fairplace
Fairplace is de webshop voor duurzaam speelgoed van ondernemers Christophe Toye en Yves Vercruysse. Wat begon als een hobby werd al snel een meer dan fulltime bezigheid. De webshop scheerde het afgelopen jaar hoge toppen, mede met dank aan Start&GO.
Startersvraag btw
Unizo-coach Marie Haelterman beantwoordt 5 belangrijke startersvragen.
Ballen in de lucht houden
Je bent ambitieus, je wil verschillende taken of projecten combineren en hebt een overvolle agenda. Hoe efficiënter je planning, hoe beter! Digitale tools kunnen hierbij een enorme hulp zijn. In dit artikel bespreken we enkele handige tools om je productiviteit te verhogen.
bedrijfsnaam
Een goede bedrijfsnaam is essentieel, het moet passen bij de identiteit van je onderneming en in het oog springen bij je doelgroep. Wat voor de ene al vast ligt vanaf het prille idee, blijft een ellenlange zoektocht voor de ander. Volg onze vier stappen en vind de naam van jouw bedrijf!