Apr 15

Webinar 'Sta sterk in de markt'

Online sessie voor Starters
In samenwerking met Project 'Mensgerichte ondernemers'

Een goed marktonderzoek geeft je een heldere kijk op de markt. Wie zijn je concurrenten, wie zijn je klanten en is er voldoende vraag naar je dienst? Alles begint bij een grondig marktonderzoek, maar hoe begin je eraan?

Tijdens deze 2-delige webinar reikt Inge Devroe je de nodige handvaten aan om zelf aan de slag te gaan. Krijg een helder beeld van je eigen sterktes en zwaktes en breng via desk research je concurrenten in kaart. Inge leert je ook hoe je via veldwerk nuttige informatie inzamelt voor je marktonderzoek. Krijg dankzij jouw onderzoek inzicht over hoe jij je onderneming uniek kan positioneren. 

Programma:

  • Deel 1: Inge legt je haarfijn uit hoe je aan een marktonderzoek begint. Je legt je eigen doelen vast en bepaalt aan de hand daarvan welke informatie je uit je marktonderzoek wil halen. Na de sessie kan je direct aan de slag met je desk research. 
  • Tussentijdse feedback: Je kan je voorbereiding tussentijds naar Inge doormailen. Zij geeft je feedback zodat je direct verder kan. 
  • Deel 2: In de tweede sessie focust Inge op field research. Je leert welke onderzoeksmethode voor jou de beste keuze is en hoe je die kan uitvoeren en verwerken. 

Datum: 

  • Deel 1: woensdag 15 april - 10u tot 11u
  • Deel 2: woensdag 22 april - 10u tot 11u

Praktisch: Je hoeft geen software te installeren om deel te nemen aan het webinar, wifi is wel noodzakelijk. We sturen je op voorhand een bevestigingsmail met de link naar het webinar.

Deze activiteit kadert binnen het EFRO-project Mensgerichte ondernemers, en krijgt financiële steun van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling en de provincie West-Vlaanderen.

EFRO