Mar 18

Help, mijn klanten worden ouder

Workshop voor Starters en Groeiers in Brugge
In samenwerking met Health Care Accelerator

Hoe kan jij als ondernemer inspelen op de vergrijzing van de bevolking?

Doordat senioren langer zelfstandig thuis wonen, behoren deze mensen wellicht ook tot jouw doelgroep. Maar hoe speel je in op hun veranderende noden? Werk je al samen met andere ondernemers om hen beter te kunnen bedienen?

Door beter te begrijpen wat je klanten belangrijk vinden, in welke context ze je producten of diensten nodig hebben en via welke kanalen zij op zoek gaan naar nieuwe producten en diensten, kun je als lokale speler nog beter inspelen op hun behoeften. Bovendien sta je als lokale speler niet alleen, maar in een netwerk van de lokale economie.

Remco Lenstra van de Antwerp Management School geeft een introductie in Service Design. Centraal in deze methodologie is de customer journey. De Customer Journey geeft je inzicht in de leefwereld van je klant en toont hoe deze jouw aanbod ervaart. Met behulp van deze techniek buigen we ons over het verbeteren van bestaande diensten en het ontwikkelen van nieuwe dienstenconcepten om met jouw business in te spelen op de vergrijzende bevolking in jouw stad/gemeente.

Programma

18u30 : Start onthaal
19u00 : Verwelkoming door UNIZO-voorzitter Hendrik Vermeulen
19u05 : De Customer Journey van een vergrijzende klant - Remco Lenstra (Antwerp Management School)
21u30 : Netwerkdrink

Locatie: UNIZO kantoor Brugge - Koningin Astridlaan 29 - 8200 Brugge

Deelnemen is gratis, maar inschrijven is verplicht via deze link.