Opstellen van een commercieel plan
Via deze korte opleiding krijg je nodige basiskennis en inzicht in de marketing en communicatie van je zaak. Je krijgt er de verschillende handvaten en tools mee om de onderdelen van het marketingplan uit te werken.
De opleiding wordt gegeven via groepsleren met een gedifferentieerde lesmethodiek. We zetten je dus aan het werk tijdens de opleiding! Dit is een vereiste om als deelnemer de basiskennis al doende mee te krijgen en opdat de docent kan inspelen op vragen van de deelnemers.
In de 2 sessies worden volgende onderdelen stap voor stap toegelicht:
Marktvraag
• Markt tendensen
• Structuur markt
• Behoeften analyse
• Bestedingspatroon
Marktonderzoek
• Concurrentieanalyse obv marketingmix (4 P’s, SWOT)
• Doelgroepen
• Segmentering
• Positionering & waarde propositie & branding
Verkoop
• Vestingplaats
• Distributie kanalen
• Promotie & communicatiekanalen
Marketingplan
• Communicatiestrategie
• Actieplan – marketingplan
Volledige reeks: donderdagavonden 22 & 29 november
Locatie: Syntra West campus in Kortrijk - Doorniksesteenweg 220
Uur: telkens van 18u30 - 22u00
Deze opleiding kadert binnen het starterstraject Start me up! van SyntraWest. Dankzij Start&GO betaal je deze opleiding met credits in plaats van euro’s.
Vooraf aan de opleiding wordt je uitgenodigd door SyntraWest voor een intakegesprek. De intake heeft als doel je noden en verwachtingen te schetsen. Zo kunnen we de opleiding beter voorbereiden, alsook eventueel een traject op maat voor je uitstippelen. Het intakegesprek duurt maximum 60 minuten en kan face-to-face of online via skype.